Blog 

Waarom worden er geen producten van andere salons verwijderd

Een puntje waar wij als nagelstyllisten wel eens tegen aan lopen. We krijgen nieuwe klanten. En komen met een product van een andere salon naar de nieuwe salon. Omdat producten merken vaak niet met elkaar matchen moet het product wat de klant al draagt verwijderd worden. Dit lijkt opzich geen probleem toch? 

Toch wel. Iedere nagelsalon heeft zijn/haar eigen werkwijze. Bij deze werkwijze hoort ook de voorbereiding van de nagel voor een product. Zo zal de ene nagelsalon de nagels met bv een curette voorbereiden. Maar de meeste salons vijlen of frezen de nagelplaat. Deze werkwijze zorgt er voor dat wanneer een product verwijderd is er een dunne, zwakke beschadigde nagel tevoorschijn komt. Natuurlijk kunnen we het voorkomen door het oude product te laten zitten en hier het nieuwe product op te gaan plaatsen maar dat brengt helaas risico's met zich mee. Niet ieder product heeft dezelfde verwerking. Hierdoor heeft u korter plezier van uw nieuwe mooie nagels. 

Dan komen er soms discussies met u als nieuwe klant. Want als uw product is verwijderd en uw nagels zijn altijd met vijl of frees verbereid dan komt hier een dunne, zwakke beschadigde nagel onder vandaan. Het wil soms voorkomen dat de klant dit verwijt aan het verwijderen van het product en legt de schuld bij de nieuwe nagelstylliste. Ik zit helaas niet te wachten op dit soort discussies. Immers u product wordt nagelvriendelijk verwijderd en de schade zat er echt al. 

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Soms kunt u niet meer terug naar uw oude nagelstylliste. Mocht u tegen dit probleem lopen, meldt dit dan eerst voordat u een afspraak maakt. 

De nagels die ik zeker niet kan verwijderen zijn acryl nagels. Dus de nagels die zijn gezet met een poeder en vloeistof. Dit kunt u straks lezen in een volgend stukje.